PITTIG.NL

Call agent worden na pensioen?

Doorwerken na pensioen als call agent is de ideale flexibele bijbaan

profiel

Wat is een call agent?

Een call agent kan ingezet worden voor business-to-business (B2B) of business-to-consumer (B2C). De functie is erg flexibel en u kunt zelf bepalen hoeveel u werkt. De meeste opdrachtgevers stellen wel een minimum aan het aantal werkuren, omdat er vaak een training aan vooraf gaat en er snel veranderingen in het werk doorgevoerd kunnen worden.

 

Een call agent is verantwoordelijk voor telefonische acquisitie van leads of de service naar klanten en leads van een organisatie. Bent u verantwoordelijk voor de acquisitie dan zorgt u ervoor dat u klanten en opdrachten binnen haalt. Is uw functie meer gericht op de service, dan informeert u de klant zo goed mogelijk en helpt u bij het oplossen van problemen en het beantwoorden van vragen.

kandidaat

Wat doet een call agent?

Een call agent die zich richt op de acquisitie houdt zich bezig met koude en warme leads. In het geval van koude leads informeert u over de dienst of product van het bedrijf waar u voor werkt en motiveert u de lead om ervoor te zorgen dat zij interesse hebben. Warme leads zijn klanten die al eerder zijn benaderd of contact hebben opgenomen en hun interesse hebben getoond in het product of de dienst van de organisatie. In dat geval probeert u de lead te overtuigen en ervoor te zorgen dat zij het product of de dienst afnemen. Dit wordt outbound genoemd. Het type call agent dat zich richt op inkomende vragen en problemen heet inbound. Is de serviceverlening uw taak, dan beantwoordt u inkomende vragen en lost u problemen op waar huidige en potentiële klanten tegenaan lopen.

 

Wilt u eerst zien of het iets voor u is? Onze opdrachtgever organiseert een Meet & Greet in Amsterdam en Almere!

smile

Waarom is call agent de ideale bijbaan na pensioen?

Het voordeel van een functie als call agent is dat u zelf uw uren kunt indelen. Het is een parttime functie en u kunt werken wanneer u wilt. Gaat uw voorkeur uit naar wekelijks dezelfde dagen en uren of iedere week weer anders? Dan is dat mogelijk.

 

doorwerkregeling

Welke competenties heeft u nodig als call agent?

Vaak hebben call agents een vast belscript. Vooral als u zich bezighoudt met de acquisitie. U kunt op deze manier het gesprek zoveel mogelijk structureren. Naast doelgericht en commercieel aan het werk te gaan is het ook belangrijk dat u een groot doorzettingsvermogen heeft en kunt overtuigen. Lukt het de eerste keer niet, dan wel bij de tweede of derde poging. Belangrijk is dat u altijd in het achterhoofd houdt dat u klantgericht aan het werk bent. Het bedrijf wilt natuurlijk tevreden klanten die goed bediend worden met de juiste informatie.

handinhand

Wat moet u doen om call agent te worden?

Een goede call agent heeft in principe niet meer nodig dan de juiste competenties. Vaak krijgt u voordat u start met werken een training om uw werk zo goed mogelijk uit te voeren. Het kan wel goed van pas komen als u een afgeronde mbo- of hbo-opleiding in de richting van marketing en sales heeft. Voor een functie als call agent met meer taken en verantwoordelijkheden is het gebruikelijk dat iemand deze papieren heeft.

Pittig heeft altijd vacatures voor call agent. Zit er in uw regio geen vacature tussen? Schijf u dan in call agent.

De Doorwerkregeling

Bij Pittig gaat u aan de slag via de Doorwerkregeling

doorwerkregeling

Via Pittig gaan de kandidaten aan het werk op basis van de Doorwerkregeling. De Doorwerkregeling houdt in dat Doorwerkgever uitvoerder is van een afspraak tussen de kandidaat en de Belastingdienst, het zogenaamde ‘pseudo werknemerschap’. Dit betekent dat de Belastingdienst het via Doorwerkgever verkregen inkomen behandelt als een fiscaal dienstverband en er slechts loonbelasting en een premie voor zorgverzekering wordt afgedragen.

 

Doorwerkgever voert deze regeling uit in opdracht van de kandidaat en volgens de afspraak met de Belastingdienst. Er is optimale flexibiliteit qua inzet van de kandidaat mogelijk, waarbij de opdrachtgever alleen die uren gefactureerd krijgt die gewerkt worden (dus geen minimale oproepverplichting van 4 uur).

Doorwerkgever verzorgt hierbij de administratieve afhandeling. Als de kandidaat ziek wordt betaalt Doorwerkgever 6 weken door. Alle doorwerkzaken worden geregeld middels een persoonlijk online account. Doorwerkgever heeft het streven een gelijk speelveld te organiseren voor AOW-gerechtigden. Om deze reden vinden wij dat onze gepensioneerde kandidaten ten minste € 10,68 per uur betaald moeten krijgen. De Doorwerkregeling wordt uitgevoerd door Doorwerkgever. Voor meer informatie over de Doorwerkregeling verwijzen wij u dan ook naar de website van Doorwerkgever.